Oficiální web florbalového klubu Chomutov
1. LIGA MUŽŮ - 23. KOLO | DDQ Florbal Chomutov vs. Sokol Brno I EMKOCase Gullivers | SO 16:00 | ONLINE | VIDEO
08.11.2016 | Redakce, ilustrační foto

„Děti dělají obrovské pokroky,“ chválí trenérka plavání Pavlína Pretlová

„Děti dělají obrovské pokroky,“ chválí trenérka plavání Pavlína Pretlová
C H O M U T O V - Před rokem otestoval Florbal Chomutov výuku plavání v tréninkovém plánu elévů. A ukázalo se, že je pro děti velkým přínosem. Od září letošního roku proto patří již napevno do programu našich dětských týmů. Ve třech skupinách pravidelně plavou malí florbalisté od šesti do dvanácti let. Všechny lekce probíhají pod taktovkou zkušené a vždy dobře naladěné trenérky Pavlíny Pretlové, kterou jsme po prvních dvou měsících nové sezóny požádali o krátké hodnocení.
Jak jsi se jako trenérka plavání dostala k trénování florbalistů?
„Naprosto jednoduše. Syn hraje florbal už 5 let a já s ním od přípravky absolvuji tréninky, turnaje atd. V době, kdy klub chtěl zařadit do tréninkového plánu dětí i plavání, mě Martin Bocian oslovil, zda bych byla ochotná pomoci.“

Myslíš, že je pro florbalisty důležité plavání a případně proč? Jaký je smysl plavání v tréninkovém plánu florbalistů?
„Myslím, že ano. Vzhledem k tomu, že mají více méně jednostranné zatížení, je plavání dobrou kompenzací.“


Chceme vychovávat především zdravého člověka, poté sportovce a až na třetím místě florbalistu! Proto je všestranný sportovní program pro děti velmi důležitý! Díky lidem jako je Pavlína Pretlová mají děti tu nejlepší péči.
—  Martin Bocian, šéftrenér klubu
Jak se ti s malými florbalisty pracuje. Vidíš nějaký rozdíl mezi závodním plavcem a florbalistou?
„Kluci jsou opravdu moc fajn. Ve všech kategoriích vidím snahu. Jsou disciplinovaní, a i když mnozí chodí 1 x za 14 dní, jsou vidět pokroky. Rozdíl mezi závodním plavcem a florbalistou samozřejmě je. Plavci mají odlišnou náplň tréninků, která souvisí s přípravou před závody. Rozhodně naplavou mnohem více během tréninku. Florbalisté začínají se základními dovednostmi, jako je například dýchání a s ohledem na četnost tréninků déle trvá zvládnutí techniky učených stylů.“

Jaké kategorie trénuješ a mohla bys nějak stručně popsat, co je v jednotlivých kategoriích hlavní náplní tréninků?
„Trénuji přípravku, elévy a mladší žáky. V přípravce jde opravdu se s vodou sžít a naučit se hlavně dýchání do vody, správnou polohu těla při splývání, hrou se naučit přirozenému chování ve vodě. Elévové již v loňském roce plavat chodili a tak je možné u některých navázat na zvládnuté dovednosti. Stále by však mělo jít o kompenzování jednostranného zatížení, zvyšování fyzické kondice a přispět tím k všeobecné průpravě sportovce.“

Je u dětí viditelná nějaká změna? Zlepšení?
„Překvapilo mě, že děti dělají takový pokrok, i když trénink plavání absolvují 1 x za 14 dní.“

Jak je pro tebe náročné skloubit učitelské povolání s trénováním? Nemáš někdy dětí už tak trochu „po krk“?
„Možná se to bude zdát divné, ale práce s dětmi mi stále něco přináší. Je to pro mě spíše zábava než práce a novým výzvám se nebráním.“

Co říkáš na snahu florbalového klubu připravit dětem pestrý, nejen florbalový, tréninkový plán?
„S tím mohu jen souhlasit, je to dobrá myšlenka.“

Platinový partner

Významní partneři

Hlavní partneři